Home / Discover / Lists

El Cid

Rodrigo Díaz de Vivar was a Castilian knight and warlord in medieval Spain. Fighting with both Christian and Muslim armies during his lifetime, he earned the Arabic honorific al-sīd, which would evolve into El Cid ("the lord"), and the Spanish honorific El Campeador ("the valiant").

English
  • TheTVDB.com List ID 15182
  • Created By vincent2n
  • List Type Custom
  • Favorites 1
  • Created March 28, 2023 by
    vincent2n
  • Modified March 28, 2023 by
    vincent2n

El Cid

1961

Gen. Ibn (pronounced Ben) Yusuf (Herbert Lom) of the Almoravid dynasty has summoned all the Emirs of Al-Andalus to North Africa. He chastises them for their complacency in dealing with the infidels, then reveals his plan for Islamic world domination.

Ruy, the Little Cid

1980

The youth of Rodrigo Díaz de Vivar, the historical Spanish hero and nobleman, known as El Cid.

El Cid: La leyenda

2003

Rodrigo, hijo de un noble castellano, combina la educación en la corte junto a su mejor amigo Sancho y primogénito del Rey, con las furtivas visitas a su amada Gimena. Sin embargo, tras la muerte del Rey Fernando, Rodrigo se ve envuelto en conspiraciones que acabarán con la vida de Sancho y la coronación del infante Alfonso. Alejado de su hogar y en un esfuerzo por reclamar el perdón de su Rey y recuperar el amor de Gimena, Rodrigo descubre los profundos valores universales de la amistad y el honor.

El Cid

2020

El Cid dará vida a una de las épocas más fascinantes de la historia española, donde las luchas por el poder y la coexistencia de culturas convirtieron a la Península Ibérica en una frontera entre dos mundos en conflicto.